Pondělí 26. září 2022, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 26. září 2022 Andrea

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T57o76m81á83š 20D17v46o78ř87á61k 6527475973947

Platba hotovostí nemá nulové náklady. I ty bankovky a mince někdo musí vyrobit a dostat za to zaplaceno. Tyto náklady platíme skrytě v daních. Další náklady jsou spjaty s počítáním hotovosti, nošením peněz z pokladen do banky apod. To zase platíme v ceně zboží.

A s energetickými náklady bitcoinu to také není tak jednoznačné, jak se často tvrdí. Většinou se porovnává spotřeba bitcoinové transakce se spotřebou energie na transakci VISA/Mastercard, ale co všechny budovy, zaměstnanci bank a jejich spotřeba když jsou v práci... Kromě toho na transakce existují efektivnější kryptoměny než bitcoin.

Ale také jsem skeptický k tomu, že by v dohledné době kryptoměny nahradily fiat měny. Pokud nedojde k nějakému globálnímu krachu, tak všichni zůstanou v dnešním peněžním systému a s bitcoinem budou leda spekulovat.

+2/0
17.3.2021 22:10
Foto

M87i17l75a15n 68Ř91e52ř16i78c44h42a 8892488316634

Díky za názor. "Výroba" hotovosti je pro mne něco jako těžba, tedy počáteční náklad. Používání hotovosti v běžném styku se obejde i bez dalších nákladů, když si odmyslíte specifické případy nošení hotovosti do banky, apod.

Budovy, banky, zaměstnanci atd. pak nejsou pro transakce nutné, poskytují primárně jiné služby než příjem, výdej či počítání hotovosti nebo provádění transakcí, takže je zrádné je do toho započítávat. Zaplatit někomu předáním hotovosti můžete kompletně bez prostředníka (banky), kde je náklad nula. Třeba sousedovi za jablka :)

To jsou mé úvahy k tomuto tématu.

0/0
18.3.2021 10:15
Foto

T76o90m56á62š 73D56v50o58ř81á32k 6547755423777

Jasně že je to počáteční náklad, to máte samozřejmě pravdu. Jenže ty bankovky nemají neomezenou životnost. Po určité době obíhání jsou staženy a nahrazeny novými. Takže i když platíte jen sousedovi za jablka, tak stejně dojde k jistému opotřebení a trochu se přiblížíte nutnosti stáhnout bankovku z oběhu a vyrobit novou. Ale souhlasím, že tyhle náklady jsou celkem zanedbatelné.

Budovy, banky, zaměstnanci jsou pro transakce nutnost. Bez nich by neexistovaly ani převody mezi účty ani trvale funkční oběh hotovosti. Můžeme se samozřejmě bavit o tom, kolik z těch zaměstnanců je doopravdy potřeba čistě kvůli zachování oběživa a převodů mezi účty a kolik jich zajišťuje nějakou "přidanou hodnotu" (půjčky, hypotéky atd.). Ale nějaká část budov, zaměstnanců, služebních vozidel apod. je k zajištění transakcí ve stávajícím bankovním systému potřeba.

A nezapomeňte na energetické náklady spojené s výrobou peněženek, pokladen, trezorů, platebních terminálů, vývoj souvisejícího softwaru, mobilních aplikací a na to nabalenou reklamu :-) Něco z toho potřebují kryptoměny také, ale většinu ne.

+2/0
18.3.2021 13:15
Foto

T64e72o93d70o35r 15B24e63z21d21ě31k 5984510978463

Takže stát může všechno, luskne prsty a bitcoin zmizí? Leda by zavedli podobou kontrolu sítě jako v KLDR.

0/−1
17.3.2021 19:51
Foto

M51i30l68a24n 25Ř20e69ř95i84c34h47a 8472578936824

Nezmizí, ale legální použití tím bude znemožněno, což je samozřejmě pro běžné transakce problém.

0/0
18.3.2021 10:16
Foto

T23e26o20d37o24r 71B47e28z23d26ě48k 5234790448403

Tisíce firem v zahraničí to vyperou snadno a rychle.

0/0
18.3.2021 11:51
Foto

M73i15l51a22n 39Ř11e85ř60i26c67h93a 8752188456864

čímž ovšem mizí argument běžného použití běžným občanem :)

0/0
2.4.2021 11:14
Foto

F66r66a69n37t97i15š87e23k 82K74š13í11r 2549966755

Je dobré si uvědomit, že i díky řízenému hospodářství se máme tak jak se máme.

Zdroj: https://milanrericha.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=767540

Řízené hospodářství je nejlepší cesta k chudobě.

+2/0
17.3.2021 18:41
Foto

J96a89n 61L54n59ě41n94i45č63k81a 2376641938698

Proč tam dáváte odkaz na článek pod kterým je vaše reakce? Řízené a regulované je rozdíl.

+1/0
17.3.2021 19:34
Foto

F29r94a38n82t35i59š81e52k 51K46š34í85r 2919686465

Já vám to opravím. Řízené a regulované hospodářství je nejlepší cesta k chudobě. U té řízené je to 100% u té regulované platí přímá úměra. Čím víc regulací, tím rychlejší cesta k chudobě. Na regulacích vydělává jen byrokracie a bohatí s přímými vazbami na stát.

+1/0
17.3.2021 19:44
Foto

J35a98n 40L62n49ě69n14i24č63k84a 2546701308158

Jak píše Balzac: cílem bohatství je ještě větší bohatství. To znamená, že ti bohatí by se na nás (dokonce i na vás) bez regulací vykašlali. Poučky chicagské školy páně Friedmana, které zde stále propagujete, jsou na nic.

0/0
17.3.2021 21:39
Foto

F55r70a50n93t53i63š79e74k 28K29š47í93r 2539476245

To máte asi pravdu, protože já studoval Rakouskou školu ekonomie, založenou na subjektivní teorii hodnoty.

Lidé se hluboce mýlí, když předpokládají nebo tvrdí, že mezi výrobci, poskytovateli služeb a spotřebiteli je velký rozdíl. Tento omyl vychází z toho, že si myslí, že velké podniky mají velkou moc. Zapomínají totiž, že síla jejich moci závisí výhradně na těch, kdo kupují jejich produkty. I největší společnost ztrácí svou moc a vliv, jakmile ztratí své zákazníky.

Tento přirozený řád narušuje stát, který svými daněmi postupně vysává rozptýlené bohatství a za tyto zdroje produkuje mnoho věcí, které lidé nepoptávají. Tento začarovaný kruh vede k revolucím a válkám.

+2/0
17.3.2021 21:56
Foto

T29e73o49d36o97r 37B81e95z11d53ě98k 5254790748963

Co to je "ti bohatí"? I oni potřebují zákazníky a zaměstnance. Ale to socialista nikdy nepochopí.

0/0
18.3.2021 10:34
Foto

M79i87l60a46n 95Ř74e83ř90i48c14h66a 8602808216254

S první částí naprosto souhlasím - díky řízenému hospodářství žijeme v historicky největším blahobytu a např. počet chudých lidí se dramaticky snížil.

0/0
17.3.2021 19:42
Foto

F54r26a66n98t43i20š15e43k 32K77š73í73r 2489506535

To je omyl všech kolektivistů. Je zajímavé, že existuje spousta teoretických i praktických studií, které tento omyl vysvětlují a přesto kolektivisté budou neustále tvrdit, že to není pravda. Dokonce nevěří ani reálným událostem ze současné doby. Vždy se ohradí tvrzením, že ti co tomu veleli, to neuměli. Kdyby tomu veleli ti co to umí, tak by to fungovalo. Jenže nefungovalo.

To, že si žijeme tak dobře není zásluha regulace ale právě zásluha toho, že trh a podnikatelská kreativita i přes regulační omezení dokáží uspokojit potřeby všech lidí.

+1/0
17.3.2021 19:58
Foto

T48e98o10d31o48r 58B43e16z50d49ě45k 5824100328413

které konkrétní opatření prokazatelně snížilo počet chudých? Zvláštní, že ve Venezuele ani KLDR se to nepovedlo

0/−1
18.3.2021 10:35
Foto

R75u11d84o85l97f 82P58r79o40c85h74á54z38k68a 3329109447504

stále nechápu, jak je možné, že vlády tolerují virtuální měny. není nic ideálnější pro praní peněz než virtuální měna, kde se téměř nedá dohledat vlastník ani historie.

+2/0
17.3.2021 18:30
Foto

F93r65a67n60t59i72š65e21k 19K25š59í97r 2379146215

Nejdříve si nastudujte jak BTC funguje, protože to co říkáte není až tak pravda. Historii dohledáte vždy, vlastníka už hůře, ale také.

+1/0
17.3.2021 18:41
Foto

R89u11d72o88l61f 51P70r89o28c68h44á72z14k15a 3479289487104

Pane Kšír, tak vysvětlete jak:

Stačí je prodat ve směnárně, kde stopa po BTC končí.

Další verze je:

1 koupí BTC, za ty si v obchodě 2 koupí zboží.

2 zboží dodá.

1 zboží vrátí a požaduje poslat peníze od 2 na účet 3.

;-D;-D

0/0
18.3.2021 10:58
Foto

F42r16a65n73t25i50š22e30k 86K72š42í30r 2419586695

Reklamační protokoly umožňují identifikaci tak lze pak ke konkrétním peněženkám přiřadit konkrétního člověka, nebo firmu.

Mnohem propracovanější metody dnes existují ve světě fiat měn ve kterých také probíhá to před čím varujete.

0/0
18.3.2021 13:34
Foto

R43u47d66o59l21f 82P97r33o75c48h90á25z98k61a 3159719957214

Ti, kteří chtějí obchodovat profesionálně a chtějí mít přístup k přepychovým obchodním nástrojům, budou s největší pravděpodobností muset použít směnárnu, která vyžaduje ověření ID a registrovaný účet. Pokud však jde jen o občasné, jednostranné směnárny, kde nakoupit bitcoin a kryptoměny či prodat, existují i platformy, které účty nevyžadují.

0/0
18.3.2021 14:22
Foto

M96i93l97a54n 26Ř85e31ř76i41c64h96a 8562978376844

Vemte pětistovku a dejte mi ji. Pokud to neprásknete, stopa skončí :D

0/0
2.4.2021 11:15
Foto

T13e69o67d79o68r 37B27e44z81d89ě34k 5334350228683

Váš výrok se dá přeložit na "jak je možné, že vlády tolerují občanům jejich vlastní data bez státní kontroly". Čili fakticky hlásáte zavedení cenzury na způsob KLDR.

+1/−1
18.3.2021 10:35
Foto

R80u11d46o18l43f 63P71r88o30c80h38á43z50k42a 3359289507634

to je hloupé přirovnání :-/

kryptoměny slouží hlavně podvodíkům, teroristům a mafii

0/−1
18.3.2021 10:59
Foto

T39e95o90d47o90r 37B83e79z59d25ě63k 5914610948633

Aha. Protože Procházka má takový pocit. Ale jak zakázat občanům veškerá data a internet, to neví.

+1/0
18.3.2021 19:50
Foto

R72u83d95o19l88f 92P30r40o80c46h98á40z92k75a 3119569717824

Bezděk ;-D;-D

Asi uživatel kryptoměn. Už jsi zdanil zisky z něj? Ne? pak jsi zloděj

0/0
19.3.2021 7:41
Foto

T69e95o26d76o42r 19B19e34z63d14ě55k 5344380288423

Netykáme si, burane a data se nezdaňují, ať mi kdokoli zkusí jejich vlastnictví dokázat

0/0
19.3.2021 8:59

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz