Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nyny.

10. 6. 2009 16:27
ano, je to hloupost

být nezaměstnaný a brát podporu není o neochotě pracovat, je to situace, do které se může dostat většina normálně zaměstnaných pracujících. A takový člověk si v době zaměstnání na tu podporu normálně formou sociálního pojištění platí. Takže vlastně čerpá pojistku. Navíc se domnívám, že po onu podpůrnou dobu by měl mít možnost si sám vybrat nové místo podle svého uvážení a neměla by existovat žádná podmínka, že musí vzít práci jakoukoli. Nejsme otroci a navíc ona podpůrná doba je marginální. Ovšem u lidí na sociálních dávkách, tedy těch, kteří již podporu nepobírají, již to je více nežli smysluplné a tam by měli být vytíženi po dobu minimálně 6 hodin denně pod ztrátou dávek.

0 0
možnosti

Clara Shot

11. 6. 2009 12:07
Re: ano, je to hloupost

R^

0 0
možnosti

jafava

9. 6. 2009 19:18
Podpora v nezaměstnanosti - ano, pro ty, kteří v uplynulých

3 letech odpracovali alespoň 12 měsíců, možnost předčasného důchodu o 3 roky - bez krácení nároku po dosažení důchodového věku. To beru. Pobírači sociálních dávek nechť musí odpracovat nějaké hodiny na veřejně prospěšných pracích, buď u obce nebo v příspěvkové nebo neziskové organizaci, bez nároku na mzdu. Vzhledem k tomu, že pobírač sociálních dávek je zároveň registrovaným uchazečem o zaměstnání, je pojištěn. Pokud se chce někdo připojistit, ať si to zaplatí sám. Ti jinak nepoužitelní, by mohli klidně ručně plet chodníky a veřejné prostory, případně třídit odpad nebo by si pro ně příspěvková nebo nezisková organizace určila jinou jednoduchou práci. Pokud je někdo vysloveně dementní, jistě pobírá nebo by mohl pobírat invalidní důchod. Jsou přece i v EU státy, kde něco podobného funguje.

0 0
možnosti

MacX

9. 6. 2009 14:58
Důstojnost

No, nevím. Představte si, že propuštěný učitel přijde o práci. Dostane od obce koště a jde uklízet ulice. Kolem projíždějí jeho bývalí žáci v bourácích a házejí mu pod koště špačky od cigaret. To se klidně může stát. Pokud si myslíte, že žádní bývalí učitelé na ÚP nejsou, tak ujišťuju, že ano.

0 0
možnosti

SID09

9. 6. 2009 19:30
Re: Důstojnost

Moc kvalitních učitelů na UP asi nebude.

0 0
možnosti

barbarrosa

9. 6. 2009 12:56
nebo

potřebuji zrýt zahradu - zajdu na OÚ ,zaplatím dejme tomu 100 kč,oni mi přidělí 4-5 lidí a ti tu zahradu zryjí.Nebo potřebuji helfry k zedníkovi.

0 0
možnosti

Zuzana Hejná

9. 6. 2009 13:02
Re: nebo

tak to vám přeju:-)

0 0
možnosti

sonic

9. 6. 2009 12:32
..

a mimochodem, samozřejmě, pokud nějaká uklízecí a zametací společnost přijde o polovinu zakázek, tak vyhodí polovinu lidí, to je vám doufám jasné.

0 0
možnosti

sonic

9. 6. 2009 12:30
..

má to mnohem jednodušší řešení. ty peníze, který se odváděj z platu do systému podpory v nezaměstnanosti prostě neodvádět, nechat člověku. on si z nich našetří a až ho vyhodí z práce, tak bude mít našetřeno a pár měsíců z toho vyžije. takový řešení bohužel státu nevyhovuje, protože čím míň peněz proteče byrokracií, tím míň se toho dá nakrást.

a když už nic, tak vyplácet podporu maximálně tři měsíce.

0 0
možnosti

DOBR

9. 6. 2009 12:18
Pokud byla nezaměstnanost 5%

tak lze říci,že naprostá většina nezaměstnaných jsou nezaměstnatelní. Takoví lidé prostě pracovat nebudou. Pokud se budete snažit je donutit k nějáké činnosti,tak rychle zjistíte,že náklady na jejich činnost mnohonásobně převýší hodnotu odvedené práce. Dopadne to tak,že po skončení práce nenajdete ani ty košťata,se kterými měli zametat, natož najít pracanta,nebo odvedenou práci, přitom pracanta musíte proškolit,obléct,vybavit koštětem a nechat někde převléct a umýt. Pokud někdo nevěří,tak každý má možnost si to vyzkoušet. Dělat podnikatele je přeci tak jednoduché,lukrativní a snadné. Špíny,nepořádku a nezaměstnaných je všude spousta. Tak milí levicoví dopisovatelé, můžete si udělat živnosťák a ukázat nám ošklivým zaměstnavatelům,jak se to správně dělá.

0 0
možnosti

Saša

9. 6. 2009 9:36
Starostové se na to už třesou.

Ke všem starostenským starostem mít ještě na starosti vymýšlení práce pro nezaměstnané?

To je blbina!

0 0
možnosti

zdeseny obcan

9. 6. 2009 12:15
Re: Starostové se na to už třesou.

To je presne to na co autori takovych napadu ani nepomysleji. At si to zkusi na vlastni kuzi, at si nechaji zadarmo pridelit par takovych aby jim treba vylepsili zahradku, at vidi jak je to snadne.

0 0
možnosti

Zuzana Hejná

9. 6. 2009 8:37
ne, že by to nešlo,

ale rychlá a jednoduchá řešení prostě neexistují...

Pořád je dost lidí, které je lepší  do práce nepouštět, aspoň nenadělají tolik škody.

Je málo veřejně prospěšných prací, které může dělat každý jouda bez dozoru.

Daleko jednodušší by bylo zkrátit dobu vyplácené podpory a snížit sociální dávky, resp. zamezit kumulaci dávek. Jenže to už jde o hlasy voličů....

0 0
možnosti

DarkSicek

9. 6. 2009 10:12
Re: ne, že by to nešlo,

ano. jako priklad bych uvedl extremne nebezpecne vytrhavani plevele z chodniku. K tomu bych cloveka bez prilby a proskoleneho 50kou nepoustel ;-DR^

Ale plevel je u nas stejne jen vyjimecne. Vlastne je to skoro ohrozena flora :))))

0 0
možnosti

Kocourek69

9. 6. 2009 8:27
Obávám se,

že by to ve finále společnost vyšlo dráž nežli je nechat sedět doma. Další papírový stoh administrativy navíc kterou by musel nějaký státní úředník dělat, zaškolení, zdravotní prohlídky a výsledná produktivita a kvalita práce mzdou nemotivovaného dělníka by se blížila nule.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS